Jak poznat bezpečné kotviště
Jak poznat bezpečné kotviště

Jak poznat bezpečné kotviště

Blíží se bouřlivé počasí a potřebujete bezpečné, ale opravdu bezpečné kotviště, kde máte záruku, že se chytnete. Jak takové kotviště vypadá? Co máme vlastně hledat?

Rastrové a vektorové mapy
Rastrové a vektorové mapy

Rastrové a vektorové mapy

V době elektronické navigace skončily papírové mapy někde hluboko v navigačním stolku. Celá navigace probíhá na monitorech mapových plotterů a mobilních telefonech. Pro bezpečnou plavbu je dobré o elektronických mapách něco vědět.

Jak zlikvidovat laminátovou loď
Jak zlikvidovat laminátovou loď

Jak zlikvidovat laminátovou loď

Mezi vlastníky zejména motorových jachet zlidověl bonmot, že v životě majitele lodi jsou dva obzvlášť šťastné dny: první, když převezme svou novou loď, a druhý, když se jí zbaví. Jsou ale i tací vlastníci, jimž loď dělá radost po celou dobu své životnosti, a rozluka má tak podobu posledního sbohem. Jak vlastně správně laminátovou loď zlikvidovat?

Funkce fekálních tanků na jachtě
Funkce fekálních tanků na jachtě

Funkce fekálních tanků na jachtě

Častý obrázek v zátoce. Jachta dopluje na kotviště, spustí kotvu, posádka naskáče do moře a jeden se s úlevou zamkne na záchodě. Po chvíli se ozve pumpování a nadále je zátoka ke koupání nevhodná. Pro všechny.

Příliš malá. Největší jachta světa se prodlužuje o 11 metrů
Příliš malá. Největší jachta světa se prodlužuje o 11 metrů

Příliš malá. Největší jachta světa se prodlužuje o 11 metrů

Už se svou původní plánovanou délkou 182,9 metru měla být soukromá výzkumná expediční loď REV Ocean nejdelší motorovou jachtou na světě. Nyní se v jednom z doků norské loděnice Vard pracuje na prodloužení trupu na novou délku 194 metrů. Dodání hotového plavidla je naplánováno na únor 2025, svému účelu by pak mělo začít plně sloužit v posledním čtvrtletí roku 2026.

Elektročlun na foilech: rychlost, výdrž a desetinové náklady
Elektročlun na foilech: rychlost, výdrž a desetinové náklady

Elektročlun na foilech: rychlost, výdrž a desetinové náklady

Uplout za 24 hodin 420 námořních mil? Takovou porci zvládnou třeba posádky jachet IMOCA či velké trajekty. Málokdo by ale tento výkon s průměrnou rychlostí 17 uzlů očekával od malého člunu poháněného elektrickým motorem.

Velmi nebezpečné šetření
Velmi nebezpečné šetření

Velmi nebezpečné šetření

Jsou díly na jachtách, na kterých se nevyplatí šetřit. Příkladem je vše, co se týče kotvy, řetězu, obrtlíků a šeklů, které vše spojují. Pokud jachta v ceně 15 milionů visí na šeklu za 5 EUR, je to šetření na nepravém místě.

Jaké je namáhání na kotvě?
Jaké je namáhání na kotvě?

Jaké je namáhání na kotvě?

Vítr na kotvišti dosahuje 30 uzlů. Kotevní řetěz je napnutý a vy uvažujete, kolik ještě vaše kotva vydrží. Jaké síle vlastně musí kotva čelit?

Probuzení na útesech
Probuzení na útesech

Probuzení na útesech

Dnes ráno v 06:35 kontaktuje MRCC Rijeka kapitán motorové jachty Code (Sunseeker, 28 metrů délky). Hlásí nehodu. Jím vedená jachta je tak do půlky trupu posazená na ostrůvek Pijavica nedaleko Trogiru.

Výbuch na plachetnici ve Verudě
Výbuch na plachetnici ve Verudě

Výbuch na plachetnici ve Verudě

V sobotu došlo v maríně Veruda vedle Puly k výbuchu, při kterém byl těžce zraněn mechanik pracující na údržbě plachetnice. K výbuchu došlo při čištění lodního motoru.

Používáte černou kouli?
Používáte černou kouli?

Používáte černou kouli?

Černá koule označuje loď na kotvě. Už jste ji někdy použili? A víte, že v některých situacích je velmi důležitá?

První2Poslední
Na horu