Vyhledat

Osmé místo pro Koláčka s Brasseurem
Osmé místo pro Koláčka s Brasseurem

Osmé místo pro Koláčka s Brasseurem

Podle mých neoficiálních propočtů (jsou to složité výpočty, ta šedesátková soustava) skončilo duo Milan Koláček a Pierre Brasseur na 8. místě v doublehanded závodu přes Atlantik Transat Cafe L´Or. Mimořádný úspěch!

Vypsali jsme další kurzy na jaro 2026
Vypsali jsme další kurzy na jaro 2026

Vypsali jsme další kurzy na jaro 2026

O víkendu jsme vypsali další kurzy. Novinkou je kurz přístavních manévrů speciálně pro instruktory, kteří chtějí jachting vyučovat. Dále jsou vypsaná poslední místa na kurzech manévrů s vlastní kajutou. Také oblíbený trim plachet a práce s genakerem. Těchto kurzů je omezený počet.

Bude to osmička, devítka?
Bude to osmička, devítka?

Bude to osmička, devítka?

Koláčkovi s Brasseurem zbývá do cíle závodu přes Atlantik 19 mil. A mohlo by to být osmé, nebo deváté místo celkově v součtu s první částí. Ze 42 startujících. Ohromný úspěch našeho týmu.

V maríně Milna se prolomilo molo
V maríně Milna se prolomilo molo

V maríně Milna se prolomilo molo

O víkendu se prolomilo v ACI Milna na Brači molo a zmizelo pod hladinou. Nikoli celé, jen jeho část. Všiml si toho noční hlídač Josip Vranjić. Při první ranní cigaretě se procházel marínou. A něco se mu nezdálo…

Infarktový závěr
Infarktový závěr

Infarktový závěr

Podívejte se na dojezd závodu přes Atlantik Transat Cafe L´Or. Lodě na 4. až 11. místě dělí jen 5 mil. Koláček s Brasseurem jsou 11. Ale plují nejrychleji! Navíc výsledky zamotají časy z první etapy. Jakpak tohle skončí?

Bude to první desítka?
Bude to první desítka?

Bude to první desítka?

Milan Koláček s Pierrem Brasseurem plují na 10. místě závodu Transat Cafe L´Or. Poslední noc před cílem. Letí průměrnou rychlostí 15 uzlů s menším spinakerem. Vezou se na tropické vlně, která jim pomohla dotáhnout soupeře před přídí. Byli ve správný čas na správném místě. 

Proč vyrazit do Egejského moře?
Proč vyrazit do Egejského moře?

Proč vyrazit do Egejského moře?

Jižní evropské pobřeží se rok od roku mění, stává se stále více obětí turistického průmyslu. Hledáte-li místa, kde změny jsou jen minimální, vyrazte na vzdálenější ostrovy v Egejském moři. Krásné místo, které však má i své ale…

Konkrétní problém klienta s Boataroundem
Konkrétní problém klienta s Boataroundem

Konkrétní problém klienta s Boataroundem

Včera po zveřejnění článku o problémech, které jsou v poslední době se slovenskou společností Boataround, se v jedné facebookové reakci objevil dotaz, jestli je známý nějaký konkrétní případ, nebo jsou to jen pomluvy. Níže jeden konkrétní případ z poslední doby. 

Kam posunout otěžový vozík geny
Kam posunout otěžový vozík geny

Kam posunout otěžový vozík geny

Otěžové vozíky na otěže přední plachty bývají na lodích často podobně netknuté, jako je u hlavní plachty nehybný kiking. Plní navíc podobnou funkci. Mimo jiné regulují přetočení zadního lemu geny, nebo odborně řečeno twist.

Pomalu, nebo rychle?
Pomalu, nebo rychle?

Pomalu, nebo rychle?

Mám zajíždět do přístavu rychle, nebo pomalu? Co je správně? Při rychlé plavbě jachta lépe reaguje na kormidlo a je méně ve vleku podmínek. Přesto zní správná odpověď – POMALU!

Bude to ještě dlouhé. A dramatické…
Bude to ještě dlouhé. A dramatické…

Bude to ještě dlouhé. A dramatické…

Pro třídu Class40 bude Transat Cafe L´Or ještě dlouhý. Spolehlivý pasát ztratil spolehlivost a místo expresu do Karibiku bude plavba do cíle připomínat spíše lokálku do Zadní Třebáně.

1Poslední
Na horu