Vyhledat

Příjemná oblast, nepříjemná překvapení
Příjemná oblast, nepříjemná překvapení

Příjemná oblast, nepříjemná překvapení

Jih Chorvatska v okolí Dubrovníku je jachtaři méně navštěvován. Proto se mohou čerstvé informace z jihu hodit. Zaslal nám je jeden z našich čtenářů. Některé detaily mohou překvapit. 

Proč nedoporučuji na charteru kotvit na dvě kotvy
Proč nedoporučuji na charteru kotvit na dvě kotvy

Proč nedoporučuji na charteru kotvit na dvě kotvy

Často vidím na facebookových stránkách Lodních novin debaty o kotvení na dvou kotvách. Na charterové jachtě bych se z bezpečnostních důvodů tomuto způsobu kotvení raději vyhnul.

Pozor na velké lodě a jejich manévrovací schopnosti
Pozor na velké lodě a jejich manévrovací schopnosti

Pozor na velké lodě a jejich manévrovací schopnosti

Máme tu druhý díl článku připraveného prvním palubním důstojníkem Lukášem Staňkem. Znovu se zaměříme na vztahy mezi jachtami a velkými nákladními loděmi. Proč se nevyhnou a co máme dělat?

Varování před bójemi v Brbinji (Dugi otok)
Varování před bójemi v Brbinji (Dugi otok)

Varování před bójemi v Brbinji (Dugi otok)

Minulý týden na Jadranu byl dramatický. Plný zážitků, pro některé nechtěných. My jsme bojovali s utrženou kotevní bójí v Brbinji. Nehoda se podepsala na kormidle naší jachty.

Koláček šestý, jen 7 minut od medaile
Koláček šestý, jen 7 minut od medaile

Koláček šestý, jen 7 minut od medaile

Milan Koláček má za sebou svoji sólovou premiéru v Classe40. Do cíle 1270 mil dlouhé 2. etapy Les Sables – Horta – Les Sables doplul na 6. místě jen necelých 7 minut od medaile. Je to mimořádný úspěch.

Jak to dopadne?
Jak to dopadne?

Jak to dopadne?

Milan Koláček je před cílem svého prvního sólového závodu ve třídě Class40. Je to neuvěřitelný výkon! Do cíle zbývá 13 mil.

Prvních 10 během hodiny?
Prvních 10 během hodiny?

Prvních 10 během hodiny?

Závod Les Sables - Horta se blíží do finále. Vítěz je očekáván zítra kolem 1300. Během jediné hodiny by mělo proplout cílem prvních deset závodníků. Je to neuvěřitelně vyrovnané.

Ztráta při výměně plachet
Ztráta při výměně plachet

Ztráta při výměně plachet

Milan Koláček v noci ztratil na soupeře při výměně plachet. Na vině bylo prasklé lano tackline držící na čelenu spodek Code 0. Kvůli závadě trvala výměna za spinaker mnohem déle.

Neuvěřitelné drama před Finisterre
Neuvěřitelné drama před Finisterre

Neuvěřitelné drama před Finisterre

V posledních 4 hodinách je Milan Koláček druhý nejrychlejší z celého startovního pole. Ve svém prvním sólovém závodě v Class40 předvádí fantastickou jízdu! Bude to ale drama, rozestupy na čele jsou minimální.

Kurz, který vás zachrání ve vážné situaci
Kurz, který vás zachrání ve vážné situaci

Kurz, který vás zachrání ve vážné situaci

Situace je vážná, vítr prudce zesílil, ale gena nejde zarolovat. Nejede motor, ale potřebujete zajet na bóji. Zaseklo se vám lano na vinšně, nejde udělat obrat a břeh se blíží. Zlomil se stěžeň, jak odstřihnout vanty, aby neudělal díru do trupu? Děje se spousta krizovek a pomoc je hodiny daleko. Není možné čekat, je třeba to řešit hned. 

Potíže se zásobováním ve Hvaru
Potíže se zásobováním ve Hvaru

Potíže se zásobováním ve Hvaru

Plná sezóna, turisté na břehu i na lodích, všichni se chtějí bavit a najednou zásobování vázne. Jedna blbost a může to zhatit roky práce Chorvatského turistického sdružení, které se snaží zvýšit návštěvnost země na Jadranu.

Pozor na velké lodě, nevidí nás
Pozor na velké lodě, nevidí nás

Pozor na velké lodě, nevidí nás

Často si stěžujeme na to, že ze strany velké nákladní lodě nedošlo k takové reakci, jakou bychom my s naší znalostí a výkladem pravidel COLREG očekávali. Podívejme se na tuto problematiku z můstku velké lodi. 

První2Poslední
Na horu