Vyhledat

Stačí dobrý nápad a máte 180 milionů USD měsíčně
Stačí dobrý nápad a máte 180 milionů USD měsíčně

Stačí dobrý nápad a máte 180 milionů USD měsíčně

Platba za bezpečný průjezd. Bylo to tu vždy a funguje to i dnes. Podle předpokladů Spojených národů tento poplatek vynáší jemenským Hútíům 180 milionů USD měsíčně, přes 2 miliardy USD ročně. Drobný vedlejší efekt na odiv dávané ideologické linky.

Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled

Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled

Změna ve vedení Vendée Globe. Do čela se dostal Nico Lunven, který byl před 50 hodinami předposlední. Startovní pole má za zády níži a před sebou složitou cestu do pasátu. Obtížné chvíle, kdy bude snadné ztratit.

Jak nerozlámat loď při Vendée Globe
Jak nerozlámat loď při Vendée Globe

Jak nerozlámat loď při Vendée Globe

Chcete-li zvítězit, musíte mít nohu na plynové páce. Musíte dostat z lodě maximum možného. Maximum, ale nikoli více. Když to přeženete, rozlámete loď a nedojedete. Jak se hledá hranice mezi dost a příliš?

Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?

Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?

To že se nám loď začne otáčet kolem lana, když přidáme plyn dopředu, už asi víme. Často ale na našich kurzech slýcháme, že proto, aby se loď začala otáčet, je potřeba vytočit kormidlo. Je tomu opravdu tak? A jak to funguje i na lodích se dvěma kormidelními listy?

Rekord Nico Lunvena 546,6 nm/24 h!
Rekord Nico Lunvena 546,6 nm/24 h!

Rekord Nico Lunvena 546,6 nm/24 h!

Nicolas Lunven začal Vendée Globe od podlahy. Během posledních 24 hodin vytvořil nový sólový rekord v počtu uplutých mil. Rekord má hodnotu 546,6 nm. To je jen pro představu z Puly až někam jižně od Zakynthosu. Sólo…

Vyplutí z maríny při bočním větru
Vyplutí z maríny při bočním větru

Vyplutí z maríny při bočním větru

Pokud vyplouváme s lodí v maríně od mola v bočním větru, klíčové je pro nás záďové návětrné lano. Díky němu jsme schopni držet loď stabilně a mezitím odvázat ostatní lana pro bezpečné odplutí. To už je snad pro všechny ohraná písnička. V článku se ale zaměříme na jiný detail vyplouvání, který nám také často umí situaci značně zkomplikovat. Ten přichází o chvilku později.

Nico Lunven z 38. na 5. místo, Richomme do čela
Nico Lunven z 38. na 5. místo, Richomme do čela

Nico Lunven z 38. na 5. místo, Richomme do čela

Čtvrtý den Vendée, halzování k jihu a změna na čele. Na první místo se propracoval nováček Vendée Globe a mimořádný talent Yoann Richomme. Na západě se na čelo dotahuje ještě v pondělí téměř poslední Nicolas Lunven.

Česká námořní rallye v České televizi
Česká námořní rallye v České televizi

Česká námořní rallye v České televizi

Premiéru reportáže z letošního ročníku České námořní rallye – MČR One Design 2024 můžete shlédnout v České televizi na programu ČT SPORT už tento čtvrtek 14.11. v 16:30.

Musíte vždy z východu?
Musíte vždy z východu?

Musíte vždy z východu?

Máte před sebou východní kardinální znak. Na cestě do přístavu je jeho obeplutí pro vás zajížďka. Musíte ho obeplout?

Favorité na čele a odvážné rozhodnutí
Favorité na čele a odvážné rozhodnutí

Favorité na čele a odvážné rozhodnutí

Druhý den po startu 10. Vendée Globe se na čele formuje skupina favoritů. Za sebou mají první náročnou oblast. U mysu Finisterre vítr sílí až ke 40 uzlům, vysoká pevnina způsobuje poryvy, je zde hustý provoz rybářských lodí a systém rozdělené plavby, který je pro závodníky zakázanou oblastí.

Kurz na kapitánský průkaz C
Kurz na kapitánský průkaz C

Kurz na kapitánský průkaz C

Již za o víkendu startuje teoretický kurz na základní kapitánský průkaz C. Začínáme v pátek 15.listopadu. Jde o třídenní kurz určený jen pro 12 účastníků. Jen 12 proto, abychom se vám mohli dostatečně věnovat v případě jakýchkoli nejasností. 

Heave to neboli postavení lodi do driftu
Heave to neboli postavení lodi do driftu

Heave to neboli postavení lodi do driftu

Je to jeden z nejužitečnějších manévrů pod plachtami, který rozhodně stojí za to umět a měl by ho znát každý skipper. Jeho použití je široké. Měl by být první reakcí při MOB. Pomáhá, když na lodi řešíme technický problém či zranění. Je to účinná technika pro přečkání bouře. Když je třeba se věnovat navigaci (např. náměry pro získání pozice, ověření informací z mapy, pilota apod.). Nebo prostě jen když toužíte po „pohodlnější“ pauze na svačinu, nebo toaletu při dlouhé plavbě.

První2Poslední
Na horu