Vyhledat

Vítr přes 150 uzlů v tajfunu Ragasa
Vítr přes 150 uzlů v tajfunu Ragasa

Vítr přes 150 uzlů v tajfunu Ragasa

Mezi Filipínami a Taiwanem prochází tajfun nejsilnější 5. kategorie Ragasa. Vítr v poryvech 150 uzlů. Druhý tajfun Neoguri je jihovýchodně od Japonska.

Vynikající film o drsném lovu tresek u Newfoundlandu
Vynikající film o drsném lovu tresek u Newfoundlandu

Vynikající film o drsném lovu tresek u Newfoundlandu

Krutý mráz, bouře, vlny jdou přes příď lodě a na palubě v ledovém mokru kuchají rybáři ulovené tresky. Hodiny a hodiny bez konce. Šílená a riskantní práce za výborné peníze. Dokud…

Co vám ještě můžeme na podzim nabídnout?
Co vám ještě můžeme na podzim nabídnout?

Co vám ještě můžeme na podzim nabídnout?

Poslední letošní kurz přístavních manévrů. Poslední místo na plavbě Zadar – Vieste – Zadar s výukou klasické navigace. A jedno uvolněné místo na parádní plavbě z Malty do Šibeniku přes Sicílii a Řecko.

Na Korčule se vylíhly karety
Na Korčule se vylíhly karety

Na Korčule se vylíhly karety

V Chorvatsku bylo poprvé zdokumentováno hnízdo mořské želvy karety. Ve středu 10. září se na pláži Pržina u Lumbardy objevily mladé želvy mířící k moři.

Jak se kotví v Parze
Jak se kotví v Parze

Jak se kotví v Parze

Jedete k pláži, ze zádi vyhodíte kotvu, pouštíte lano a pokračujete ke břehu, co to jde. Když už to nejde, odnesete příďovou kotvu na pláž a tam ji zadupáte do písku, jak jen to jde. Tak se kotví v Parze.

Cit pro vodu
Cit pro vodu

Cit pro vodu

Vítr kolem 20 uzlů od zádě, oceánské vlny z boku a černočerná noc. Jak za takových podmínek zvládne nováček za kormidlem vedení lodě?

Výstava v Zadaru, kterou by si žádný jachtař neměl nechat ujít
Výstava v Zadaru, kterou by si žádný jachtař neměl nechat ujít

Výstava v Zadaru, kterou by si žádný jachtař neměl nechat ujít

Dnes začíná v Zadaru výstava starých námořních map Jadranu. Myslím, že každý, kdo si říká námořní jachtař, má rád námořní mapy a staré námořní mapy dvojnásob. Jsou krásné a umožňují snít…

Mají být kotevní bóje v každé zátoce?
Mají být kotevní bóje v každé zátoce?

Mají být kotevní bóje v každé zátoce?

Další zátoka, kde se platí! Tak si stěžují zkušení jachtaři v Chorvatsku na kotevní bóje, které se šíří Jadranem jako COVID Evropu v roce 2020. Pojďme se ale na bóje podívat z více úhlů.

Aby v noci bóje nemlátila do přídě
Aby v noci bóje nemlátila do přídě

Aby v noci bóje nemlátila do přídě

Spát za bezvětří na kotevní bóji v kajutě na přídi může být za trest. Bóje každou chvíli bouchne do trupu a v kajutě je to jak uvnitř bubnu. Problém je ale řešitelný. Řešitelný pomocí kousku gumy.

Pozor při vypouštění kotvy po plavbě na vlnách
Pozor při vypouštění kotvy po plavbě na vlnách

Pozor při vypouštění kotvy po plavbě na vlnách

Fouká silný vítr, chcete stát zádí k molu, s přídí na kotvě, složité najíždění, spouštíte kotvu, vypadá to dobře a najednou se kotevní řetěz zasekne. Proč se vše pokazilo? Kde je problém?

Jakou pevnost a délku lana na otěže a výtahy
Jakou pevnost a délku lana na otěže a výtahy

Jakou pevnost a délku lana na otěže a výtahy

Příliš tenká, nebo příliš silná lana? I silná lana mají negativa. Špatně se s nimi pracuje a jsou zbytečně drahá. Jak jednoduše zvolit správný průměr?

Co to je CAPE index a proč je dobré to vědět
Co to je CAPE index a proč je dobré to vědět

Co to je CAPE index a proč je dobré to vědět

Bouřka znamená nebezpečí. Proto je dobré vědět, že nebezpečí bouřek hrozí. Indikátorem rizika bouřek je právě CAPE index. Hodnoty CAPE indexu najdete například ve Windy.

První10Poslední
Na horu