Vyhledat

Proč nejčastěji nejde nastartovat motor?
Proč nejčastěji nejde nastartovat motor?

Proč nejčastěji nejde nastartovat motor?

Plachtíte, před přístavem chcete nastartovat motor a nic… Ani neškytne. Nastane zmatek, panika. Co s tím? Kam sáhnout? Co se stalo?

Stabilizace jachty na jediném laně v různých situacích
Stabilizace jachty na jediném laně v různých situacích

Stabilizace jachty na jediném laně v různých situacích

Při přístavních manévrech je dobré umět stabilizovat jachtu u mola na jediném laně. Jednodušeji se pak odplouvá i připlová. V různých situacích využíváme různé kombinace lana a motoru.

Jak daleko je vidět světlo majáku?
Jak daleko je vidět světlo majáku?

Jak daleko je vidět světlo majáku?

Světlo majáku Mulo uvidíme ze vzdálenosti… Počkejte podívám se do mapy… Ze vzdálenosti 12 mil. Hmmm, a bude to tak, když je viditelnost jen 5 mil?

Kurzy nejen přístavních manévrů na jaro 2026
Kurzy nejen přístavních manévrů na jaro 2026

Kurzy nejen přístavních manévrů na jaro 2026

Právě jsme vypsali termíny třídenních kurzů přístavních manévrů v Chorvatsku na duben 2026. Jde o kurzy, které odstraní největší slabinu každého jachtaře, tedy zajíždění do přístavu. Vedle dražších kurzů s vlastní kajutou tentokrát vypisujeme kurzy klasické na tříkajutové jachtě. 

Deset rad, co zkontrolovat před vyplutím
Deset rad, co zkontrolovat před vyplutím

Deset rad, co zkontrolovat před vyplutím

Má-li být vaše plavba bezpečná, nestačí jen sednout na loď a vyrazit. Zvláště jde-li o delší plavby. Myslím dále než z Vodice na Zlarin… Deset kontrol před vyplutím.

Za 5 dnů největší letošní závod s naší účastí
Za 5 dnů největší letošní závod s naší účastí

Za 5 dnů největší letošní závod s naší účastí

Za 5 dnů startuje transatlantický doublehanded závod Transat Cafe L´Or.Milan Koláček, Pierre Brasseur a 74 lodí na startu. Class40, Ocean Fifty, IMOCA i nejrychlejší offshore lodě na světě 32 metry dlouhé trimarany Ultim. Největší letošní závod přes oceán. S naší účastí.

Jednoduchá pomůcka pro bóji izolovaného nebezpečí
Jednoduchá pomůcka pro bóji izolovaného nebezpečí

Jednoduchá pomůcka pro bóji izolovaného nebezpečí

Je pár bójí, které by měl každý jachtař bezpečně poznat. Ve dne i v noci. Jednou z nich je bóje izolovaného nebezpečí. Ve dne ji snad pozná každý. Co ale v noci?

Proč si najíždět těsně k lodi a jak na to
Proč si najíždět těsně k lodi a jak na to

Proč si najíždět těsně k lodi a jak na to

Zajíždím zádí k molu a fouká mi boční vítr. Najíždím k již vyvázané jachtě, kterou budu mít na závětrném boku. Proč popluji těsně vedle ní? Proč si nenechávám rezervu?

Kurzy přístavních manévrů na katamaranu v dubnu
Kurzy přístavních manévrů na katamaranu v dubnu

Kurzy přístavních manévrů na katamaranu v dubnu

Preferujete-li na své dovolenkové plavby katamaran, máme pro vás kurzy přístavních manévrů v Chorvatsku na jaře v dubnu. Každý účastník má vlastní kajutu. 

Kolik mil je možné uplout na 40 stop jachtě za 24 hodin?
Kolik mil je možné uplout na 40 stop jachtě za 24 hodin?

Kolik mil je možné uplout na 40 stop jachtě za 24 hodin?

150 je běžné, 200 už je hezký výkon. 250 mil je sen. To ale nestačí. Na rekord je dnes nutné uplout nejen více než 350, i 450 mil je málo. Nový rekord třídy Class 40 je 457,72 míle.

Jak jsou vysoké chorvatské mosty?
Jak jsou vysoké chorvatské mosty?

Jak jsou vysoké chorvatské mosty?

Protože je stále dost těch, kteří se s plachetnicemi snaží o nemožné, rozhodli jsme se pro vás vyhledat podjezdové výšky chorvatských mostů.

1Poslední
Na horu