Co to je CAPE index a proč je dobré to vědět Co to je CAPE index a proč je dobré to vědět Bouřka znamená nebezpečí. Proto je dobré vědět, že nebezpečí bouřek hrozí. Indikátorem rizika bouřek je právě CAPE index. Hodnoty CAPE indexu najdete například ve Windy.
Jak vás zpomalí člun za lodí? Jak vás zpomalí člun za lodí? Táhnete při svých letních plavbách za zádí nafukovací člun? Víte, jaký má vliv na rychlost vaší plavby?
Kosatky poslaly plachetnici ke dnu Kosatky poslaly plachetnici ke dnu V Portugalsku u městečka Costa de Caparica nedaleko Lisabonu potopily kosatky jachtu. Letos se jedná už o 73. případ laškování kosatek s loděmi v této oblasti. Počtvrté v září.
Trimování hlavní plachty jednoduše Trimování hlavní plachty jednoduše Správné vytrimování hlavní plachty vyžaduje zkušeného trimmera. Řeší se vše do nejmenšího detailu, různé kombinace nastavení do různých podmínek. My si zjednodušeně vysvětlíme, jak které trimovací prvky na hlavní plachtě pracují.
Ukázkový den Lodních novin na Cindě Ukázkový den Lodních novin na Cindě V pátek se uskutečnil promo den Lodních novin v Praze na Císařké louce. Cílem bylo seznámit nové i stávající zákazníky, jachtaře a kamarády s činností Lodních novin, o tom, jaké kurzy pořádáme a jak probíhá výuka. Akce se konala na Císařské louce v klubovně Orthodocks Yacht Clubu.
Prodlužte si jachtařskou sezónu ještě jednou plavbou (navíc se něco naučíte) Prodlužte si jachtařskou sezónu ještě jednou plavbou (navíc se něco naučíte) Babí léto na Jadranu a ještě jedna plavba. Rozlučka s jachtařskou sezónou. Poslední dvě místa. Navíc tak, jak se plulo dříve. U Blitvenice kurz 165°a plujeme podle kompasu. Odsunete šeď podzimu ještě o plavbu dále.
Kolik pater kontejnerů je na kontejnerové lodi? Kolik pater kontejnerů je na kontejnerové lodi? V sedmdesátých letech se objevily kontejnerovky, které převážely 9 pater kontejnerů. V osmdesátých 14, v devadesátých 15, v roce 2010 18 pater. Kolik je to dnes?
Chcete instalovat vnitřní přední stěh? Chcete instalovat vnitřní přední stěh? Vnitřní přední stěh je praktický pomocník. Za silného větru na něj vytáhneme menší kosatku, oplachtění je vyvážené a jachta výborně stoupá. Kam stěh instalovat?
Chyby při práci s vinšnou a jak se jich vyvarovat Chyby při práci s vinšnou a jak se jich vyvarovat Často na jachtách při kurzech vídáme chyby při práci s vinšnami. Opačně namotané lano, zbytečné přetahování se s vinšnou, točíme a vinšna nezabírá, příliš pomalá práce s lanem. Vše je jednoduše řešitelné.
Navpaktos Navpaktos Korintský záliv není jachtaři často vyhledáván, ale navzdory tomu, nebo možná právě proto, nabízí mnohá zajímavá místa. Středověký přístav Navpaktos je jedním z mála, který je dodnes dochovaný v původním stavu.
Motorový člun těžce zranil plavkyni Motorový člun těžce zranil plavkyni Na Murteru v Betině 72letý Němec na gumáku s motorem cca 150 metrů od břehu nalétl na 47letou plavkyni a těžce ji zranil.
Jak se opravuje díra v přídi. Chorvatská metoda Jak se opravuje díra v přídi. Chorvatská metoda Před pár dny jsme psali o motorovém člunu, který ve Splitu v plné rychlosti vylétl na nábřeží. Zdá se, že už brzy zase popluje. Stačí ještě trochu tmelu…