Kurz servis a údržby lodního dieselového motoru v Ostravě a v Brně Kurz servis a údržby lodního dieselového motoru v Ostravě a v Brně Po čase jsme připravili znovu kurzy servisu a údržby lodního dieselového motoru, tentokrát v lednu Brně a v Ostravě. V loňském roce byl o kurzy na Moravě mimořádný zájem. Všechny tamní únorové kurzy byly vyprodány.
Hoří na lodi, všichni klienti platí škodu Hoří na lodi, všichni klienti platí škodu Na kontejnerové lodi One Henry Hudson vypukl požár. Část kontejnerů je zničena. Vzniklé škody vedle rejdaře budou platit všichni klienti, jejichž zboží bylo na palubě. Zajímavý institut, jehož kořeny jsou staré již tři tisíciletí.
Jak sbalit genu bez práce Jak sbalit genu bez práce Fouká vítr, balíte genu na rolfoku a posádka má co dělat, aby to dokázala. Jakmile se rozfouká, musíte ji už balit jen pomocí vinšny. Sbalená plachta pak trpí a navíc může dojít k dalším potížím. Jak ji sbalit bez práce?
Současnost na Orlíku Současnost na Orlíku Podívejte se na několik snímků z vodní nádrže Orlík. Vody je málo. Co bylo dříve dnem je nyní vysoko nad vodou a pomalu zarůstá zelení. Sumec se válí na břehu už tak dlouho, že radost z něj může mít jen pes hledající správný odorant.
Kolik je příliv na Jadranu Kolik je příliv na Jadranu Jaký je na Jadranu rozdíl hladin mezi přílivem a odlivem? Je to zanedbatelné, nebo by někdy a někde stálo za to se jím zabývat? A nejde jen o nasednutí na mělčinu, problémem může být plavba pod mostem.
Sailing 2026 od Pavla Nesvadby Sailing 2026 od Pavla Nesvadby Máte-li rádi kalendáře, především jachtařské, znovu je tu kalendář na příští rok od našeho nejlepšího fotografa jachtingu Pavla Nesvadby. Různé fotografie, mnoho barev.
Klasické navigační znalosti stále nutné pro bezpečnou plavbu Klasické navigační znalosti stále nutné pro bezpečnou plavbu Mapové plottery, tablety, mobilní telefony. Získat polohu už není umění. Pro bezpečnou plavbu však jsou stále nezbytné znalosti z minulosti.
Boataround, jaká je situace Boataround, jaká je situace O potížích společnosti Boataround jsme již psali. Mluvili jsme s dalším jachtařem, který se ocitl ve vážných problémech, charterové společnosti s dalším postupem váhají.
Fouká to dost… Fouká to dost… Bóra na severním Jadranu do 80 uzlů, u pobřeží až 100 uzlů. To je dost na to, aby méně fortelní jedinci odcházeli po větru a střešní krytina začínala létat.
Musí navigátor přesně vědět, kde je? Musí navigátor přesně vědět, kde je? Na to je jednoduchá odpověď. Navigátor nemusí přesně vědět, kde zrovna je. Možná se vám to nezdá, ale je to tak. Pro navigátora je daleko důležitější jiná věc.
Proč v tlakové níži prší? Proč v tlakové níži prší? V tlakové níži je zataženo, ošklivo, prší. Počasí, že by psa nevyhnal. Proč tomu tak je?
Jaké dary nosí jugo? Jaké dary nosí jugo? Jugo je větrem, který v zimním čase přináší do Dalmácie, dary. Je to taková zvyklost. Blíží se čas vánoční a dary se to jen hemží. Když je může nosit fousatý dědek se sobem, proč by je nemohl nosit jihovýchodní vítr?