Kam posunout otěžový vozík geny
Kam posunout otěžový vozík geny

Kam posunout otěžový vozík geny

Otěžové vozíky na otěže přední plachty bývají na lodích často podobně netknuté, jako je u hlavní plachty nehybný kiking. Plní navíc podobnou funkci. Mimo jiné regulují přetočení zadního lemu geny, nebo odborně řečeno twist.

Na mělčině. Co dělat?
Na mělčině. Co dělat?

Na mělčině. Co dělat?

Najeli jste na mělčinu. Pod kýlem bahno, žádné škody na lodi, ale nedaří se odplout. Pomáhá vám člun, naklání vás. Dělá to ale dobře?

Poslední možnost zlepšit se v přístavech v červnu
Poslední možnost zlepšit se v přístavech v červnu

Poslední možnost zlepšit se v přístavech v červnu

Poslední místa na kurzech přístavních manévrů v červnu. Chcete-li se zlepšit za kormidlem před svojí plavbou, chcete-li získat jistotu, naučit se nové postupy, prostě zjistit jak na to, máte poslední možnost. Volná místa na kurzech v centru Prahy.

Velryba u Visu
Velryba u Visu

Velryba u Visu

Velryba, která byla před pár dny spatřena u Mljetu, se dnes pohybuje v okolí Visu. Tvor svojí velikostí zastíňující všechny další obyvatele Jadranu, byl dnes natočen a zdokumentován.

Co je to zdánlivý vítr a odkud vane?
Co je to zdánlivý vítr a odkud vane?

Co je to zdánlivý vítr a odkud vane?

Vítr vane od severu rychlostí 20 uzlů. Poplujete-li různými kurzy, bude se vítr, který na palubě pociťujete, měnit. Bude mít jinou rychlost i jiný směr. Vítr, který na palubě cítíte, je zdánlivý vítr.

Jak si nenamotat mooring
Jak si nenamotat mooring

Jak si nenamotat mooring

Namotání mooringu na propeler se bojí každý začínající jachtař. Jak vyplouvat z maríny, abychom toto nebezpečí eliminovali?

Kdy volat MAYDAY?
Kdy volat MAYDAY?

Kdy volat MAYDAY?

Vaše situace je vážná. Je čas volat MAYDAY? Vy si to nemyslíte, posádka ano. Jste nejistý. Máte volat? Nemáte volat? Kdo má pravdu?

Jak vyplout z místa, z kterého vyplout nelze?
Jak vyplout z místa, z kterého vyplout nelze?

Jak vyplout z místa, z kterého vyplout nelze?

V nejmenším a nejzazším přístavním bazénu maríny Tankerkomerce v Zadaru jsou místa, ze kterých na první pohled vyplout nelze. Vyplouvající jachta se sotva vejde na šířku mezi přídě vyvázaných jachet. Není pravda, že to nelze, při zvolení správné techniky je to možné. I bez příďového propeleru.

Celodenní projížďka na naší školicí lodi po Praze
Celodenní projížďka na naší školicí lodi po Praze

Celodenní projížďka na naší školicí lodi po Praze

Mnozí již naši školicí jachtu Cesaria Sun Odyssey 29.2 již znají, absolvovali na ní kurzy přístavních manévrů. Nyní uvažujeme o pronájmu lodě s kapitánem a občerstvením ne denní plavbu po Praze. Pokud bude zájem…

Kdy se v Chorvatsku konečně stabilizuje počasí
Kdy se v Chorvatsku konečně stabilizuje počasí

Kdy se v Chorvatsku konečně stabilizuje počasí

Poslední dny v Chorvatsku jsou meteorologicky nestabilní. Deště, někde a někdy až přívalového typu rozhořčují pracovníky Chorvatského turistického střediska, kteří se celkově snaží dát sezóně pořádný drive. Jak ale, když deště v Šibeniku vyplaví kanalizaci a u nábřeží to vypadá jako u nefunkční čističky?

Jiří Pacák píše z Azor 2
Jiří Pacák píše z Azor 2

Jiří Pacák píše z Azor 2

Jak to na Azorech vypadá s jednotlivými ostrovy, jaké jsou tam možnosti stání, kde je místa poskrovnu a kde je situace lepší?

Začíná čas B a C plánů
Začíná čas B a C plánů

Začíná čas B a C plánů

S postupující sezónou se plní zátoky a přístavy. Už se není možné spoléhat, že vybraná místa budou vždy volná. Pokud nejsme ochotni se pouštět do nočních plaveb, je třeba mít připraven plán B, ve zvlášť atraktivních lokalitách i C.

1Poslední
Na horu