Co čeká Milana Koláčka v nejbližších dnech?
Milan Koláček je v Karibiku, v kapse má vynikající 8. místo z největšího doublehanded transatlantického závodu a mohl by si užívat tropické ostrovy. Plán je ale jiný. Výrazně divočejší. A chladnější.
Co teď mají na programu dobře finančně zabezpečené týmy Class40? Odpočinek, Karibik, let domů. O loď se postará někdo z týmu. Uklidit, porovnat, opravit závady. Pak může závodní jachta počkat v Karibiku na zajímavý závod Caribbean 600. Nebo pojede brzy domů. V zimě budou třeba opravy a úpravy před další sezónou. Přepravu jachty přes zimní Atlantik zajistí někdo z podpůrného týmu. Závodníci odpočívají a rekreují se.
Milan se rekreuje?
Jak je to u Milana Koláčka? Také Milan má svůj tým. Vejde se na jednostopé vozidlo. Podívám-li se, vidím Milanovu přítelkyni Pavlu…
Milan se svým týmem tedy uklidí loď, opraví, co je třeba, nakoupí zásoby a v prosinci (pokud počasí dovolí) sedne za kormidlo a vyrazí do Evropy. Přes severní Atlantik. Zimní severní Atlantik.
Slyšel jsem, že Milanův tým má tuto rekreační plavbu za odměnu. Tým se tak vyjadřoval.
Bude to studené a vlhké
Představte si, jestli by se váš tým chtěl na podobnou prosincovou plavbu vydat.
Loď je v interiéru spartánská, žádné topení, žádná koupelna, žádné kajuty, žádný záchod. Jeden kempingový vařič.
Trasa nejspíše povede hodně na jihu až k Azorům. Na jižním okraji front, které chodí přes Atlantik (bude samozřejmě záležet na poloze Azorské tlakové výše).
Před frontou vítr jihozápad, za frontou severozápad. Vlny velikosti hovězího dobytka a klesající teplota. Takové jsou ideální podmínky. Bude třeba si na ně pár dnů počkat. Nyní je meteorologická situace složitější, byla by to stoupačka.
A teplota? Teplota na palubě bude koncem prosincové plavby padat na 5 – 10°C. Teplota v podpalubí bude kopírovat tyto hodnoty.
Tak to vypadá, pokud máte jen malý tým.